Ramai Tak Sangka Ini Yang Hafiz Beritahu Dalam Mahk4mah, Smp Minta Mahkamah Teliti Lafaz Cerai Sah Atau TAk!

Pelakon Hafidz Roshdi, 29, dilaporkan membuat permohonan pengesahan lafaz cerai selepas didakwa sudah menceraikan isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, 29, dengan talak satu di Mahkamah Syariah Shah Alam, Selangor, kelmarin.

Menurut sumber kepada Harian Metro, Hafidz memohon mahkamah untuk meneliti setiap dakwaan berlakunya lafaz cerai dari segi rukun dan syarat.

“Hafidz memberitahu mahkamah lafaz cerai terhadap isterinya dibuat tanpa niat.

“Jadi dia memohon mahkamah untuk meniliti lafaz cerai sama ada lafaz itu sah atau boleh menggugurkannya,” katanya.

Dalam masa sama, sumber memberitahu, satu tarikh baharu bakal ditetapkan mahkamah untuk pengesahan lafaz cerai membabitkan pasangan itu.

Terdahulu Harian Metro melaporkan Hafidz didakwa sudah menceraikan isterinya dengan talak satu, bersaksikan keluarga mereka.

Sebelum itu, kemelut rumah tangga Hafidz mula diperkatakan ramai apabila Nurul Shuhada mendedahkan suaminya ada hubungan dengan wanita lain, bernama Athira Yuhada.

Athira Yuhada juga mendedahkan pernah berhubungan dengan pelakon terbabit namun berjanji untuk tidak meneruskan hubungan mereka selain memohon maaf kepada Shuhada dan anak-anaknya.

Dia Nak Kahwin Dengan Athira, Tk Sangka Bkas Isteri Hafiz Dedah Ini Punca Sebenar Diceraikn.

Bekas isteri pelakon Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada Mat Shukri tampil memberi gambaran punca rumah tangganya terus retak selepas isu kecurangan suaminya terbongkar.

Dalam sebuah perkongsian di Instagram baru-baru ini, Shuhada telah memuat naik foto logo produk perniagaan yang bakal diusahakannya demi menyara anak-anaknya selepas ini.

Malah, perniagaan tersebut turut dinamakan ‘Satu Tak Cukup By Shuhada Shukri’ seolah-olah menyindir perbuatan bekas suaminya. “THIS IS TRULY BY SHUHADA SHUKRI,” tulisnya.

Lebih mencuri perhatian, Shuhada telah mendedahkan punca dirinya nekad untuk membawa haluannya sendiri ketika membalas komen salah seorang pengikutnya.

Menurut Shuhada, Hafidz menjanjikannya untuk menjadi suami yang gembira dan bahagia sekiranya dia membenarkan aktor itu berkahwin dengan Athira Yuhada.

“hehehe katanya apa akan saya dapat kalau dia kawin dengan Athira is ‘saya akan dapat dia yang happy and bahagia’ Allah Allah , untuk apa lagi setia, orang dah tak ingin hehehe,” jelasnya.

Menyedari perkara itu, rata-rata pengikutnya sempat meluahkan rasa geram terhadap Hafidz dan menyokong tindakan Shuhada dalam memperjuangkan haknya sebagai seorang wanita.

Terdahulu, Shuhada dikhabarkan telah diceraikan oleh Hafidz dengan talak satu di hadapan keluarganya menerusi satu panggilan telefon.

Namun, Shuhada turut memaklumkan pihaknya akan memfailkan perceraian tersebut pada 1 Mac ini.

Pilih berdikari tanpa harap bantuan sesiapa, Shuhada tampil bisnes atas talian ‘Satu Tak Cukup’

MESKIPUN penceraian masih belum disahkan di mahkamah namun isteri kepada Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada Mat Shukri tidak menunggu lama untuk bangkit dengan kehidupan baharu malah sudah pun memulakan perniagaan secara atas talian.

Memilih untuk hidup berdikari, kata Shuhada, 29, perniagaan yang diberi nama Satu Tak Cukup by Shuhada Shukri itu diharap dapat menjadi pembuka jalan dalam menyara kehidupan bersama dua anaknya tanpa mengharapkan belas kasihan orang lain.

“Terima kasih atas sokongan dalam perubahan hidup yang paling mencabar ini. Seperti yang semua sedia tahu, saya akan memulakan hidup sebagai ibu tunggal.

“Saya berani cakap saya tidak pernah bersemangat seperti sekarang ini. Tamparan hebat ini buat saya yakin kena lebih kental dan berdikari. Saya akan lalui semua ini.

hafidz roshdi 2

Shuhada tak mahu bergantung kepada sesiapa selepas bergelar ibu tunggal.

“Saya pilih untuk bina sumber pendapatan sendiri tanpa bergantung pada pihak berkenaan. Azam ini bukan sementara. Ini azam mutlak,” katanya.

Shuhada meluahkan perkara itu menerusi Instagram miliknya pada Ahad yang turut disertakan dengan foto dua cahaya matanya iaitu Humairah dan Umar.

Tambah Shuhada, dengan memulakan perniagaan itu juga, dia berharap dapat mengubah pandangan sesetengah pihak yang menganggap ibu tunggal sepertinya hanya mengharapkan bantuan orang lain.’

“Saya di sini untuk mengubah persepsi buruk orang pada single mother. Saya mahu keluar dari pandangan skeptikal manusia yang kata ibu tunggal selalu jadi orang yang meminta dan berharap pada manusia untuk kelangsungan hidup anak.

“Saya bukan datang dari keluarga berniaga, tetapi beruntung ada sahabat yang tidak kedekut ilmu. Jadi saya yakin boleh beri yang terbaik,” jelasnya.

Shuhada mahu bangkit selepas Hafidz melafazkan cerai terhadapnya.

Kemelut rumah tangga Shuhada dan Hafidz yang heboh diperkatakan sebelum ini menemui titik nokhtah apabila pelakon itu melafazkan cerai melalui panggilan telefon pada Rabu.

Isu antara mereka bermula apabila Hafidz dikatakan berlaku curang dan kemudian muncul wanita bernama Athira Yuhada mendedahkan pernah berhubungan dengan pelakon tersebut namun berjanji untuk tidak meneruskan hubungan mereka selain memohon maaf kepada Shuhada dan anak-anaknya.

Sumber XTRA

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply