Mat London sempat tulis nota terakhir untuk bekas isteri, rupanya ini yang dia tulis..

NOTA terakhir yang ditulis oleh Allahyarham Ahmad Ibrahim atau Mat London meninggalkan kesan cukup mendalam buat bekas isteri iaitu Datin Fadilah Mansor.

Meskipun sudah lama berpisah, Fadilah, 65, berkata dia dan arwah masih menjalinkan hubungan baik dan sempat merakamkan gambar bersama ketika sambutan Hari Raya Aidilfitri lalu.

“Walaupun kami dah sudah bercerai namun hubungan masih baik disebabkan anak-anak. Kami selalu berhubung dan ketika raya sebelum ini dia ada minta untuk bergambar dengan saya.

fadilah mansor 1

Kehilangan Mat London turut dirasai oleh Fadilah.

“Sepanjang berada di hospital, saya hampir setiap hari melawat arwah. Namun ada suatu hari saya tidak berkesempatan dan dia bertanya kepada anak-anak kenapa saya tiada di sana.

“Dia meminta pen dan kertas daripada anak-anak dan menulis ‘Love, Mama’. Selepas itu di ditidurkan dan saya tidak lagi dapat bercakap dengan arwah,” katanya kepada mStar.

Allahyarham Mat London disahkan meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) kira-kira pukul 5.57 pagi Jumaat.

Arwah dimasukkan ke HKL sejak 13 Jun lalu akibat jangkitan kuman pada paru-paru dan ditidurkan kerana keadaan kesihatan semakin kritikal.

Sementara itu, Fadilah mengakui kehilangan arwah pastinya memberi kesan yang amat mendalam buat dua cahaya mata mereka.

“Apabila dapat panggilan dia sakit, saya terus ke rumahnya. Saya bawa bubur McDonald’s. Ketika itu saya katakan kepada dia untuk ke hospital namun dia enggan kerana menganggap hanya sakit biasa.

mat london 2

Mat London meninggal dunia selepas sebulan dimasukkan ke hospital.

“Kehilangan arwah ini pastinya memberi kesan buat anak-anak kami. Bagi saya hubungan kami baik sahaja dan tidak ada masalah selepas berpisah,” ujarnya.

Untuk rekod, Mat London mendirikan rumah tangga dengan Fadilah pada 18 Oktober 1989 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Alia Farhani, 32, dan Faeesal Aswad, 29.

Selain aktif berlakon dan bergelar pengarah, Mat London juga sebelum ini merupakan presiden Persatuan Pengarah Filem Malaysia (FDAM).

Sumber Mstar.

Be the first to comment

Leave a Reply