14 Tahun Berkahwin Tapi Masih Belum Beroleh Zuriat, Jawapan Beto Kusyairy Buat Ramai Sebak

KEDENGARAN klise, namun melihatkan kebahagiaan dan kebersamaan akt0r Beto Kusyairy bersama suri hatinya tanpa kehadiran ben.ih cinta bersama zur.iat, soalan tipikal tersebut diberanikan melu.ncur dalam satu pertemuan, minggu lalu.

Zuriat dan penantian, itulah juga soalan yang lazim diajukan buatnya. Mujur, lelaki yang selalu hadir dengan watak seri.us itu tidak menunjukkan reaksi kurang senang.

Dia bahkan bersahaja sambil mulanya enggan hal keluarga mengisi penulisan.

Akui Beto, sejak mendirikan rumah ta.ngga sekitar 14 tahun lalu iaitu pada 2008, seri dalam rumahnya seakan-akan kosong tanpa kehadiran cah.aya mata yang belum dikur.niakan buatnya.

Langsung tidak menyalahkah tak.dir ataupun menud.ing jari tanda tidak ad.il kepada Maha Es.a, Beto tenang meneruskan kehidupan bersama isteri tanpa kenal erti put.us asa.

LELAKI berusia 42 tahun ini menyerahkan dan meletakkan segala ketentuan rezeki, khasnya zuri.at kepada AIIah.

“Kalau dikira, 14 tahun dah saya ka.hwin dan jadi suami, tapi rezeki untuk memiliki caha.ya mata masih belum jadi hak kami.

“Tapi tak mengapalah, tiada rezeki anak, AIIah beri rezeki lain kepada kami berdua. Kesih.atan, kas.ih say.ang, makan minum mencukupi, boleh bekerja itu semua rezeki,” katanya membuka bicara kepada HibGlam.

Berpeluang bertentang mata dengan akt0r hebat Malaya sewaktu sesi penggambaran khas mempr0mosikan filem terbaharunya, Mat Ki.lau: Kebangkitan Pahl.awan, Beto cukup tenang menjawab soalan bersulam jenaka.

Kata Beto, dia bukan tidak berusaha untuk dapat.kan zuri.at, tetapi akur rezeki masih belum kunjung tiba.

“Nak kata tak usaha, macam-macam cara saya dan isteri dah cuba. Daripada rawa.tan IsIam, moden sampailah tradisi0nal semuanya sudah kami jalani.

“Tetapi mungkin memang Tuhan dah kata masih belum tibanya lagi waktu untuk kami bergelar ayah dan ibu, jadi kami serahkan semuanya kepada-Nya.

“Seperkara lagi, saya ber.syukur kerana memiliki kedua-dua belah keluarga termasuk men.tua yang cukup memahami dengan situasi kami.

“Mereka tidak memaksa, menekan atau sering mengajukan soalan sama berhubung anak,” tuturnya.

Teruja, caba.ran get.ir

Tutup rapi soal zuri.at yang diserahkan bulat-bulat kepada Maha Pencipta, Beto teruja saat namanya dipilih pengarah terkenal, Syamsul Yusof sebagai salah satu teraju utama da.lam Mat Kil.au.

Kata Beto, walaupun ramai orang industri mengenalinya sebagai seorang yang cukup se.lektif dalam memilih sebuah naskhah, namun tidak bagi filem ep.ik kepahl.awanan Mel.ayu tersebut.

BAGI Beto, cab.aran menjayakan watak Wahid tidaklah sesukar yang difikirkan, tetapi menuntut penghayatan tersendiri dan untuk di.jayakannya sebaik mungkin.

“Pertama kali mendapat tawaran sekitar empat tahun lalu, saya sendiri terke.jut dan memikirkan adakah saya boleh membawakan filem berg.enre seperti itu.

“Filem Mat Kil.au jauh berbeza bagi saya kerana watak fik.syen yang saya cuba sampaikan tidak sama sekali dengan puluhan fil.em atau drama yang pernah saya jayakan sebelum ini,” ujarnya.

Menyentuh mengenai cab.aran menjayakan filem tersebut, penerima anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Fi.lem pada Anugerah Skrin 2015 itu bagaimanapun berharap kehadiran naskhah sarat perjua.ngan tersebut akan memberi inspirasi kepada para pengarah dan kepada semua penonton.

BUKAN soal siapa menyerlah dan mampu menang anugerah, Beto menyifatkan mesej sama ada tersirat mahupun tersurat menerusi filem Mat Kil.au yang lebih utama.

“Saya mengharapkan filem ini akan membuatkan pembikin lain lebih bersemangat untuk menghasilkan filem ep.ik yang lebih baik.

“Bukan itu sahaja, saya berharap agar filem Mat Kil.au akan menjadi satu momentum untuk orang ramai kembali ke panggung, seterusnya memberi galakan kepada industri menghasilkan lebih banyak filem gen.re sebegitu selepas ini,” tuturnya lagi.

Ditebak mengenai watak Wahid yang dibawanya dalam Mat Kil.au bakal melayakkannya menggenggam sebarang anugerah, Beto hanya tersenyum sebelum memberi resp0ns.

“Ketika menjayakan sebarang projek, saya tidak pernah berharap untuk menang anugerah. Itu prinsip saya.

“Namun, saya tetap mengharapkan filem ini akan pergi sejauh mungkin di pel0sok dunia dan mampu mengangkat nama Malaysia ke peringkat yang lebih jauh.

“Saya berdoa agar penonton dapat menerima hasil kerja saya dan rakan-rakan dalam filem ini. Apa pun mesej Mat Kil.au ini yang lebih utama, bukan saya,” katanya.

Sumber: kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply