Mak Wan Kata Berlakon, Tapi Bekas PA Kata Aksi Mak Wan Dalam Video Bukan Lakonan, Mahu Dedah Lebih Banyak Bukti

BEKAS pembantu peribadi Mak Wan Latah iaitu Amell menyangkal bahawa dakwaan video yang dimuat naik di laman sosial TikTok mendedahkan sikap pelakon itu dirakamnya sendiri.

Amell berkata, tidak mungkin dia akan meminta pelakon itu berlakon sedemikian sebaliknya video-video tersebut rupanya adalah rakaman daripada pihak lain yang diserahkan kepadanya.

“Tak mungkin saya nak suruh dia berlakon seperti itu… Saya pasti akan keluarkan lebih banyak bukti bagi membantu siasatan polis.

mak wan 2

Video perbuatan Mak Wan yang didedahkan Amell sebelum ini yang tular

“Selama ini saya hanya simpan kerana mahu menjaga nama baiknya sebagai pelakon,” katanya kepada mStar.

Amell berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mak Wan atau Halimaton Saadiah Mohd Daud yang sekerasnya menafikan tuduhan melakukan perkara syirik dan ia adalah rakaman lama ketika dia sedang berlatih untuk sebuah drama berjudul Pelaris.

Mak Wan mendakwa ra.kaman video itu dirakam sendiri oleh wanita itu sendiri dan bukannya dibuat secara curi-curi.

Sementara itu, Amell berkata, dia men.yerahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan lanjut kes berkenaan memandangkan aktres itu juga sudah membuat laporan polis terhadapnya.

“Rasanya lebih baik saya ambil pendekatan untuk berdiam diri terlebih dahulu lalu biarkan pihak polis menjalankan siasatan.

“Orang ramai boleh menilai sendiri dengan menonton menerusi video-video yang saya kongsikan sebelum ini. Saya hanya doakan yang terbaik buat kedua-dua belah pihak,” katanya.

Saya akan keluarkan lebih banyak bukti bagi membantu siasatan polis

Menerusi laporan mStar sebelum ini, Amell memaklumkan dia sudah membuat laporan polis berhubung dakwaan fitnah yang dilakukan Mak Wan terhadap dirinya selain tuduhan mengambil barang kemas.

Amell turut menambah dua laporan lain yang mendakwa pelakon usia 61 itu telah menggunakan namanya bagi tujuan meminjam duit dari orang lain selain membuat laporan palsu.

Susulan itu, Mak Wan turut membuat laporan polis bagi menafikan dakwaan terhadapnya selain menuduh Amell sebagai mempunyai ma.salah mental.

Terdahulu,

Mak Wan Jelaskan Kenapa Ada `Baca2` Dalam Video Seperti Mantera, Akhirnya Ini Tindakan Mak Wan Kepada Bekas Pengurus

Pelakon, Halimatussa’diah Mohd Daud atau lebih po.pular dengan panggilan Mak Wan Latah menafikan tindakannya yang dikatakan me.lakukan perkara syirik seperti mana yang terpapar dalam video yang tular di TikTok sejak semalam.

Mak Wan ketika dihubungi berkata, itu ada.lah latihan untuk lakonannya sebagai watak bomoh jahat.

“Benda itu benda lama. Yang saya baca-baca itu, untuk ‘shooting’. Saya tak pe.rnah berlakon watak jahat, untuk jadi bomoh,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya sama ada dia men.genali individu yang didakwa sebagai bekas pengurus peribadinya itu, Mak Wan memilih untuk tidak mem.buka aib sesiapa dan menyentuh mengenai kesihatan mental individu itu.

“Saya tak nak buka aib sesiapa. Seperti yang per.nah saya beritahu bekas suami saya, saya tak nak buka aib sesiapa. Biar sampai mati, saya tetap dengan pen.dirian saya.

“Otak dia tak betul. Dia akan tulis apa sahaja. Dia nak buat apa, itu hak dia. Kenapa seb.elum ini dia puji saya? Sebab dia nak duit saya, kan?

“Kenapa bila saya dah tak nak dia, dia cerita macam-macam pasa.l saya? Manusia ini, bila kita dah tolong dia, kita digigit balik,” katanya.

Mak Wan Sudah Buat Laporan Polis

Dalam komen lain, Mak Wan juga memaklumkan sudah membuat laporan polis.

“Ya, saya tahu dia fitnah saya. Saya dah buat la.poran polis. Itu bukan saya nak tunjuk saya hebat, tapi kerana saya nak lindungi diri kalau dia akan buat benda bukan-bukan lagi.

“Saya akan berdiam selagi Allah beri saya kek.uatan. Saya tak mahu bercakap apa-apa lagi,” katanya.

Dalam tiga video yang tular sejak sem.alam itu, terpapar luahan rasa individu itu mengenai sikap Mak Wan dan turut ditunjukkan bagaimana Mak Wan melakukan satu upa.cara aneh yang dianggap bertentangan dengan agama Islam.

Dalam satu video, terlihat seorang wanita dipercayai Mak Wan dalam keadaan tidak ber.tudung seperti biasa, sedang menyeru sesuatu.

“Pen.dampingku, kau datanglah kepadaku. Aku seru engkau datang kepadaku supaya kau halang mereka agar tidak pergi ke sana untuk mengubatkan apa yang telah aku buat kepada mereka,” ucap wanita dalam

WhatsApp Image 2022-06-26 at 6.32.45 PM

Bekas pengurus peribadi dah tak tahan dedah siapa sebenarnya Mak Wan Latah

JIKA sebelum ini lantang mem.pertahankan Mak Wan Latah daripada tohmahan susulan kes pen.ceraiannya April lalu, kini bekas pengurus peribadi pelakon veteran itu tampil membongkar sikap sebenar artis itu di laman sosial.

Wanita dike.nali sebagai Amell berkongsi beberapa video yang memperlihatkan sisi lain aktres itu yang didakwanya panas baran.

Ber.dasarkan salah satu video yang dimuat naik, kelihatan seorang wanita mirip Mak Wan atau Halimaton Saadiah Mohd Daud, 61, dilihat seumpa sedang ber.tengkar dengan seorang lelaki tua dipercayai bekas suaminya sambil menendang pintu.

Lelaki tua di dalam video itu jelas kede.ngaran suaranya yang sedang menangis namun rayuan itu tidak diendahkan.

Menjelaskan tindakannya mend.edahkan video-video berkenaan, Amell ketika dihubungi mStar berkata, sudah lama dia menyimpan rahsia tentang pel.akon itu tetapi mendiamkan diri kerana menganggap wanita itu seperti ibunya sendiri.

Namun kini dia memilih untuk bersuara k.erana mendakwa turut menjadi mangsa perbuatan pelakon itu sebelum ini.

“Tujuan saya dedahkan video tersebut kerana tid.ak mahu orang lain terkena sama seperti saya. Selama ini saya banyak simpan rahsia dia walaupun pernah dimaki hamun ketika di set penggambaran.

“Saya anggap dia sepe.rti ibu sendiri dan menjaga dia kerana sebelum ini dia katakan dibuang keluarga sendiri.

“Lebih mengecewakan, baru-baru ini ketika berjumpa dengan ibu kandung saya, Mak Wan buat cerita kononnya saya menga.mbil duitnya sebanyak RM20,000,” katanya.

Menyangkal perkara tersebut, Amell sebaliknya mend.akwa dia mempunyai bukti pelakon itu yang mengambil wangnya.

Ingin mencari kebenaran, Amell mendakwa turut memp.unyai bukti atas semua dakwaannya terhadap Mak Wan.

Bagi mendapat pembelaan, Amell tu.rut membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Balai Polis Teluk Intan pada malam Sabtu lalu berhubung kes pelakon itu meng.ambil wangnya.

Amell turut mem.beritahu akan membuat satu lagi laporan polis di Ampang dalam masa terdekat berhubung kehilangan barang kemasnya.

Sebelum ini, nama Mak Wan menjadi se.butan apabila perkahwinan yang dibina bersama Husain Dollah tidak bertahan lama apabila lelaki itu melafazkan cerai terhad.apnya hanya selepas tiga bulan mendirikan rumah tangga.

Pasangan itu berkahwin pada 22 Januari lalu di Pejab.at Agama Islam Ipoh, Perak dan bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada 21 April 2022.

Husain ketika mengulas perce.raian itu kepada mStar menyifatkan perkahwinan itu sebagai episod hitam dan mendakwa berada dalam keadaan tekanan dise.babkan sikap Mak Wan yang disifatkan keterlaluan dan tidak menghormatinya sebagai suami.

Sumber: Metro/Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

 

Be the first to comment

Leave a Reply