“Disebabkan Bngk4ng kelab komedi ditutup” pelawak Afdlin Shauki dikrltlk ramai

Pelawak dan pengarah, Dato’ Afdlin Shauki meluahkan ketidakpuasan hatinya apabila sebuah kelab komedi di Taman Tun Dr Ismail (TTDI) terpaksa ditutup sementara kerana perbuatan seorang ‘pelawak’ wanita baru-baru ini.

Menerusi hantaran yang dikongsikan, Afdlin membngk4ng sekeras-kerasnya penutupan premis tersebut dan mengatakan pihak berkuasa tidak seharusnya mengenakan tindakan terhadap kelab komedi.

Pelawak berusia 51 tahun tersebut turut membuat perbandingan situasi peserta renang yang mengambil steroid sehingga terpaksa menvtup kolam renang. Sedangkan dalam k3s tersebut yang harus dipersalahkan adalah perenang dan bukannya k0lam renang.

“Takkan kita tutup swimming pool (kolam renang) pasal seorang peserta renang ambil ster0id? Itu salah perenang, bukannya swimming pool.”tulisnya.

Jelas Afdlin, Crackhouse merupakan sebuah tempat di mana ramai pelawak yang baru berjlnak-jlnak melakukan komedi solo di depan orang ramai.

“Crackhouse merupakan tempat di mana banyak pelawak komedi solo baru mempelajari seni ini. Open mic dibuka kepada amatur yang ingin mencuba k0nten mereka di khal4yak ramai.” ujar Afdlin lagi.

Dalam masa yang sama, Afdlin mengatakan seseorang pelawak komedi solo perlu mempersembahkan konten mereka di khal4yak ramai untuk mengetahui sama ada lawak mereka boleh diterima atau tidak. Dan, sama juga sepeti seorang atlet di mana mereka perlu praktis sehingga sempurna.
“Untuk check content (semak k0nten) kita baik ke tak, bagi standup komedi, kita kena persembahkan komedi kita di depan orang ramai supaya kita tahu mana yang boleh pakai dan tak boleh pakai. Sama macam atlet yang kena praktls sampai bagus.”terangnya.

Bagaimanapun, pendapat selebriti itu dikrltlk ramai kerana perumpamaan yang dinyatakan adalah tidak bersesuaian kerana ia melibatkan sensitlviti keagamaan.

Terdahulu, tular sebuah video seorang wanita mennggalkan baju dan tudung ketika membuat persembahan stand up comedy (komedi solo) semalam sehingga mengvndangkan kec4man ramai. Malah, ‘pelawak’ dikenali sebagai Amy berkenaan tampil bersemuka dengan warganet di Youtube namun enggan menjelaskan mengenaikan video tersebut.

Amy atau nama sebenarnya Siti Amira Natasha Abdullah dilaporkan telah ditahan oleh pihak p0lis selama tiga hari bermula hari ini hingga 12 Julai ini bagi membantu slasatan.
Pihak p0lis turut mer4mpas beberapa barangan termasuk baju kurung, tudung, skirt pendek dan telefon bimbit yang dipercayai dipakai wanita berkenaan semasa membuat persembahan itu.

Sumber: Facebook Afdlin Shauk

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply