Kawasan tanah perkubur4n jadi sesak, ramai yang datang pengebumi4n lelaki meningg4l dalam kemalang4n ngerii

Kem4langan yang melibatkan sekumpulan mat rmpit di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu awal pagi Ahad tempoh hari benar-benar mengejutkan banyak pihak.

Difahamkan, sehingga hari ini seramai 4 penunggang motosikal telah disahkan mennggal dunia selepas mengalami keced..eraan par..ah apabila berlanggar sesama sendiri ketika kema..langan.

Zahirkan rasa dukacita

Tiga daripadanya menin..ggal dunia ditempat keja..dian dan seorang lagi telah menghemb..uskan nafas yang terakhir di Hospital Pulau Pinang.

Susulan daripada itu, rakan-rakan penunggang motosikal terbabit telah menzahirkan rasa dukacita di ruangan media sosial dengan berkongsi video mengucapkan salam takziah kepada keluarga mangsa.

VIDEO

Tanah perkuburan sesak

Dalam perkongsian yang dibuat oleh pengguna TikTok dikenali sebagai Iqmal Hakim, dia telah memuat naik video di tanah perkuburan tempat jen..azah salah seorang daripada penunggang motosikal yang maut dalam kemalangan tersebut dikebumikan.

Apa yang membuatkan banyak pihak terharu adalah kehadiran lautan orang ramai dari kalangan sahabat handai dan juga ahli keluarga yang sama-sama menghantar jenazah ke destinasi yang terakhir.

Doakan rakan2 di hospital segera sembuh

Menerusi posting yang dibuat Iqmal, dia telah mengucapkan terima kasih kepada allahyarham rakannya yang pernah memberikan memori sepanjang mereka berkenalan.

Dia juga mendoakan agar rakan-rakan yang masih berada di hospital segera sembuh dari kecederaan yang dialami semasa kejadian tempoh hari.

Perasan kalau budak2 rempit meninggal mesti ramai hadir

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata daripada warganet telah meninggalkan komen meminta orang ramai tidak terus mengecam kematian mereka walaupun kita semua tahu hakikat sebenar.

Mereka juga berharap agar kematian mereka menjadi pengajaran buat rakan-rakan yang lain agar tidak meneruskan aktiviti tidak bermanfaat seperti kejadian tempoh hari hingga mengorbankan banyak nyawa.

Harap kawan2 yang hadir insaf

Isteri Bakal Ners4lin Minggu Depan

“Arwah yang paling tidak sabar menanti kehadiran cahaya mata ini dan segala kelengkapan sudah siap dibeli,”- isteri arwah Muhamad Eizreel

Semalam, kita dikejutkan dengan berita nahas kemal..angan ma..ut yang melibatkan empat orang penunggang motorsikal dan tiga orang lagi cedera parah di Lebuh Raya Tun Dr. Lim Chong Eu, Georgetown.

Apa yang lebih menyayat hati apabila salah seorang mangsa terlibat iaitu Allahyarham Muhamad Eizreel Muhamad tidak sempat menatap wajah anak ketiganya yang dijangka lahir pada minggu hadapan.

Memetik laporan Kosmo Online, isteri kepada arwah Eizreel, Norhanazielah Hanazi meluahkan kesedihan dan mengakui dirinya masih terkejut dengan kejadian yang menimpa arwah suaminya pada pagi semalam.

Lebih bertambah pilu apabila anak-anaknya berusia lapan dan enam tahun menangis slepeas mendapat tahu bapa mereka meninggal dunia.

Tambah Norhanazielah, arwah suaminya paling tidak sabar menantikan kehadiran cahaya mata ketiga. Malah, segala kelengkapan sudah siap dibeli.

“Saya pula sedang menghitung hari untuk bersalin anak ketiga kami yang dijadualkan pada 27 Julai ini.

“Arwah yang paling tidak sabar menanti kehadiran cahaya mata ini dan segala kelengkapan sudah siap dibeli,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai sikap arwah suaminya, Norhanazielah memberitahu lelaki berusia 25 tahun itu ada menghantar pesanan WhatsApp pada pukul 2 pagi bagi bertanya akan keadaannya dan anak-anak mereka.

Ujarnya, arwah suaminya  yang berkerja sebagai runner mahu sentiasa berdamping dengannya dan anak-anak di rumah sehinggakan sanggup tidak pergi ke kerja semata-mata mahu membawa mereka keluar berjalan dan makan.

Walaupun sarat hamil, wanita itu dilihat gigih untuk pergi ke lokasi kejadian untuk melihat sendiri keadaan suaminya selepas dimaklumkan oleh rakan-rakan mereka.

Terdahulu, ibu kepada Allahyarham Muhamad Eizreel meminta orang ramai untuk memahami perasaan keluarga mangsa terlibat dan menghentikan kecaman terhadap mereka.

Selain Muhamad Eizreel, turut terkorban dua rakannya iaitu Muhamad Shazwan Hakim Mohd. Abdul Sani, 22, dan Ahmad Haikal Naif Ahmad Nazrul, 19. Jenazah Muhamad Eizreel dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al-Huda di Sungai Ara.

Sumber: Kosmo Online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply