“Sebab Saya Ger4m…”- P4nas! Ifa Raziah Perjelas Buat ‘Live’ Solat

Sejak kebelakangan ini, nama artis versatil Ifa Raziah ‘pan4s’ apabila menjadi bualan warganet dengan kelakuan dan kenyataan yang dikeluarkannya.

Terbaharu, selebriti ini menerima kec4man apabila membuat Instagram Live (IG Live) sewaktu sedang mengerjakan solat tahajud.

Tangkap layar foto/ Gempak

Bagaimanapun, penyanyi dangdut berusia 47 tahun itu menafikan tudvhan warganet yang mengatakan dirinya seolah-olah mahu menc4bar Allah.

Ifa atau nama sebenarnya Saripah Raziah Mustapha berkata, dirinya sengaja mahu menunjuk kepada netizen bahawa dia menunaikan rukum Islam pertama itu.

“Saya memang nak tunjuk yang saya solat dan saya jaga hubungan dengan Allah. Malah, sebelum masuk waktu saya dah bersedia untuk solat.

“Saya nak membuktikan saya ingat Allah dan tak pernah cab4r Allah walaupun saya h1na di mata manusia tapi insyaAllah tidak pada Allah,”jelasnya.

Mengulas lanjut, penyanyi itu mengakui ibadah tersebut tidak seharusnya ditunjukkan kepada ramai tetapi dia terpksa berbuat sedemikian kerana berasa ger4m dengan netizen.

“Sebab orang (netizen) asyik cakap saya jahil dan ahli ner4ka kerana katanya saya ini c4bar Allah. Kalau saya c4bar Allah, takkanlah saya solat?

“Sebenarnya ibadah ini tak pernuh tunjuk tapi saya geram dengan net1zen yang mengata dan menvduh saya bukan-bukan,”jelasnya kepada Astro Gempak.

Dalam pada itu, Ifa memberitahu net1zen tidak boleh mengadi1inya daripada penampilannya sahaja sebaliknya perlu mengenalinya dahulu.

Ifa turut meluahkan kesyukuran kerana tanpa mengunci jam dirinya bangun dikejutkan dengan kasih sayang oleh Allah untuk solat tahajud hampir setiap malam.

“Memang menjadi rutin saya bangun 4.30 pagi untuk tahajud dan seterusnya menunaikan solat Subuh serta mengaji dan berzikir. Saya akan kembali tidur dari jam 8 pagi sehingga 12 tengahari.

Terdahulu, Ifa atau nama sebenarnya Saripah Raziah Mustapha mendapat kec4man hebat selepas tul4r videonya bergelek yang dianggap tidak sopan dan mencem4rkan kemuliaan majlis agama.

Sumber:Gempak,OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply