Ira K4zar Akhirnya Dit4han Sebab Gnggu Syamsul Yusuf? Ini Penjelasan Jabatan Agama

Wanita yang didkwa mengganggu rumah tangga pelakon Puteri Sarah dan suaminya yang juga pengarah, Syamsul Yusof iaitu Ira Kzar difahamkan akan dit4han Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi)..

 

Menurut sumber Harian Metro, tndakan itu dibuat selepas Ira yang juga anak kepada pelakon veteran Kzar itu dipanggil bagi membantu slasatan berhubung tlndakan s4man yang dif4ilkan Puteri Sarah di Mhkmah Skyen Kuala Lumpur dan dua adu4n di pejabat agama terhadap wanita itu pada 18 Ogos lalu..

 

Ira disiasat berdasarkan Sksyen 38 Akt4 Kesal4han Jenyh Syarlah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997. Ia berkaitan menghasvt suami atau isteri supaya bercer4i atau mengab4ikan kewajipan..

 

Ia membabitkan mana-mana orang yang menghasvt, memksa atau memvjuk mana-mana orang lelaki atau orang perempuan supaya bercer4i atau mengab4ikan kewajipan dan tanggungjawabnya sebagai suami atau isteri adalah melakukan suatu kesal4han..

 

Jika disablt kesal4han boleh didnda tidak melebihi RM5,000 atau dipenj4rakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Sementara itu, usaha Harian Mentro mendapatkan kenyataan daripada pihak Jawi tidak berjaya.

Terdahulu, akhbar ini pada 20 Ogos lalu melap0rkan Pengarah Jawi, Datuk Mohd Ajib Ismail mengesahkan Ira Kzar hadir memberi keterangan berhubung ganggvan orang ketiga dalam rumah tangga.

Terdahulu,Ira Kazar dipanggil Jawi

Wanita yang didkwa mengganggu rumah tangga pelakon, Puteri Sarah dan suaminya juga pengarah Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar dipanggil ke pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), di sini, hari ini.

Difahamkan, ia bagi membantu si4satan berhubung tlndakan s4man yang difailkan Puteri Sarah di Mhkmah Sksyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita itu, baru-baru ini.

Menurut sumber Harian Metro, kehadiran Ira yang juga anak kepada pelakon veteran, Kazar itu turut ditemani keluarganya.

Pihak Jawi ketika dihubungi Harian Metro bagi mengesahkan perkara itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut.

Terdahulu, Puteri Sarah, 37, memf4ilkan satu tlndakan di Mhkmah Sksyen Kuala Lumpur dan dua advan di pejabat agama terhadap Ira yang didkwa kekasih kepada suaminya.

Puteri Sarah ketika ditemui di perkarangan pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) berkata, selepas hampir empat tahun men4han sabar dan menanggung derlta, dia akhirnya bertekad untuk mengambil tlndakan undng-undng.

Menurutnya, tujuan dia membuat tindakan itu adalah untuk mempert4hankan marvahnya yang sudah terc4lar dan sekian lama didiamkan selain menuntut keadilan dan memperjuangkan haknya sebagai wanita teranlaya.

Sebelum ini, rumah tangga Syamsul dan Puteri Sarah didkwa dil4nda mas4lah disebabkan kehadiran orang ketiga.

Puteri Sarah juga mengakui sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul, malah mendkwa suaminya tahu kenapa dirinya bersikap ‘dingin’.

Syamsul juga dilaporkan mengaku tidak tinggal sebumbung, tetapi tidak bermaksud mahu berplsah.

Mereka berkahwin 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 5, dan Sumayyah, 3.

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Be the first to comment

Leave a Reply