LeIaki Buat Bising Dan Jerit2 Kat Mhkamah Sudah Dikenal Pasti Dan lni Pekerjaan Beliau

Semalam, keadaan di sekitar kompleks mhkamah di sini sedikit kec0h selepas seorang lelaki bertndak berteriak dengan nada emosi pada jam 12.30 tengahari.

Pada awalnya, lelaki tersebut dikatakan membuat kekec0han sekitar tingkat empat kompleks mhkamah tersebut.

Difahamkan dia bertndak melakukannya sekali lagi di bahagian lobi di hadapan para media yang sedang bertugas.

Khadiran pelbagai media ke kompleks mhkamah di sini bertujuan melaporkan hal mengenai perbicaraan NAJlB yang berlangsung pada Khamis.

NAJlB menghadapi empat pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk memperoleh suapan berjumlah RM2.3 bilion daripada dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram.

Lelaki tersebut dibawa keluar pihak polis selepas lima minit membuat bising di lobi kompleks mhkamah itu.

Penyokong NAJlB, Datuk Seri Said Nazar Abu Bakar menafikan kehadiran lelaki tersebut merupakan dari kalangan mereka.

” Kita tidak mengenali dia. Sepanjang kami mengikuti kes Datuk Seri NAJlB selama empat tahun, ini merupakan kali pertama lelaki itu muncul.

” Kita tidak tahu apa motif lelaki itu berbuat kecoh di sini. Dia buat bising di atas sebab itu kita suruh dia turun ke sini.

Said Nazar berkata, beliau tidak pasti sama ada lelaki tersebut waras atau tidak.

Tambahnya, lelaki terbabit turut dibawa keluar oleh pihak polis.

” Selama lima minit, lelaki berkenaan mengeluarkan kata-kata mengenai Ahli Parlimen Pekan dan dirinya, hinggalah akhirnya dia dibawa keluar pihak polis.

” Bagaimanapun identiti lelaki tersebut tidak dapat dipastikan.” kata Nazar.

Tegasnya, beliau tidak mahu reputasi atau nama baik penyokong Ahli Parlimen Pekan itu tercalar disebabkan tndakan lelaki itu.

Sempat dirakam oleh wartawan

Sementara itu, berdasarkan rakaman vdeo, tidak jelas apa yang cuba disampaikan oleh lelaki tersebut. Namun beliau seolah-olah cuba mengatakan setiap individu tidak boleh mengatasi undang-undang.

” Saya tidak duduk atas kepentingan peribadi. Saya berdiri sebagai seorang warganegara yang memahami perlembagaan dan undang-undang.

” Kita kena tanya siapa Datuk Seri NAJlB, seorang bekas perdana menteri..apa maksud ‘bekas’?

” Kalau dibandingkan dengan Datuk Seri Ismail Sabri, mana lagi tinggi?” jerit lelaki tersebut yang tidak difahami apa yang sebenarnya dia cuba sampaikan.

Lihat rakaman di bawah

https://youtu.be/fhgJG1RboQk

Rupanya lelaki tersebut seorang guru

Sementara itu, leIaki msteri yang membuat bising di perkarangan Kompleks Mhkamah di sini, pagi semalam sudah dikenal pasti dan dipercayai mempunyai msaIah mentaI.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, suspek hadir ke mhkamah bagi menghadiri perbicaraan kes penyelewengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berjumlah RM2.28 billion membabitkan bekas Perdana Menteri Datuk Seri NAJlB Razak.

” Namun petugas tidak membenarkan lelaki berkenaan memasuki kamar mhkamah kerana tidak mempunyai sebarang kaitan dengan kes berkenaan dan mengarahkannya untuk beredar secara baik.

” Apabila sampai di perkarangan mhkamah, lelaki berkenaan bertindak membuat ucapan dengan suara yang lantang dan kuat ke arah media yang sedang membuat liputan perbicaraan kes 1MDB Datuk Seri NAJlB Razak,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, saspek kemudiannya diarahkan oleh pihak poIis untuk beredar supaya tidak mengganggu ketenteraman awam.

” Siasatan mendapati suspek adalah guru dan dipercayai mempunyai msaIah mentaI.

” Lelaki berkenaan akan diambil keterangan bagi membantu siasatan mengikut Sksyen 290 Knun Kesksaan kerana mendatangkan mudarat awam dan Sksyen 14 Akta KsaIahan Kecil kerana memberi ucapan dengan niat mengganggu keamanan,” katanya.

Ntizen ketawakan pihak media

Sementara itu, menjengah ruangan komen rata-rata berasa lucu dengan kjadian itu terutama apabila rakaman vdeo menunjukkan pihak media berkerumun mendengar apa diperkatakan lelaki tersebut.

” Alahai.. Kesian pihak media. Melangut jer ketika orang ni tengah berucap. MentaI rupanya..” kata Sam.

Sumber:sinarharian dan hmetr0

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply