“Masuk Pun Dah Senget..”- Ifa Raziah Cuba Bagi Alasan, Sekali Dato Hattan Sekolahkan Sampai Semua Terdiam

Menerusi konsert minggu ketiga ‘Terpaling Juara’, Dato Hattan selaku juri tetap program berkenaan meminta pihak penerbit untuk tidak melakukan sebarang penyingkiran, semalam. Hazami dan Ifa Raziah dua terendah? Di akhir program, Dato Hattan meminta Haziq dan Shiha untuk membacakan dua nama peserta yang menduduki dua tangga terbawah. Menurut Haziq, Hazami dan Ifa Raziah memperoleh markah yang terendah berdasarkan persembahan semalam.

Menerusi persembahan itu, nyanyian Ifa dilihat sumbang selain dilihat tidak selesa dengan pakaian yang digayakan sehingga terpijak bahagian kaki gaunnya. Disebabkan itu, Ifa menerima komen pedas daripada salah seorang juri iaitu Datuk Hattan yang bertanya perkara menggangu fikirannya pada persembahan tersebut. Ifa menyalahkan pakaian yang digayakan sehingga telah menggangu persembahannya. “Mula-mula tu nak masuk dah senget, bahagian korus cover sikit, lepas tu dia slack balik.

Ujar Naim, dia akan melakukan yang terbaik sebagai kapten untuk membantu Ifa Raziah pada minggu hadapan. Manakala, Akim berkata dia percaya Hazami mampu memberikan yang terbaik sekiranya dapat bertanding untuk konsert seterusnya. Justeru itu, Haziq akhirnya mengumumkan bahawa tiada penyingkiran yang berlaku.

Pada konsert tersebut juga, penonton dapat menyaksikan Syaz meraih anugerah ‘Persembahan Terbaik’ untuk kali kedua berturut-turut. Shaz membawa pulang wang tunai bernilai RM5,000. Bertemakan lagu-lagu ‘Cinta’, pentas ‘Terpaling Juara’ dibuka oleh Aqmal. Aqmal telah menyanyikan lagu Taman Rashidah Utama diikuti Ifa Raziah (Sekuntum Mawar Merah). Pentas dihangatkan lagi dengan persembahan Hazami

Pemenang persembahan terbaik iaitu Syaz telah membawakan lagu ‘Purnama Merindu’ nyanyian asal penyanyi nombor satu negara iaitu Dato’ Sri Siti Nurhaliza manakala, Rahmad Mega menyanyikan lagu ‘Ghazal Untuk Rabiah’. Nak tahu macam mana persembahan mereka untuk minggu hadapan, nantikan! Sumber: obulan

Ini kata2 Dato Hattan, lihat dalam video minit ke 24

“Umur Aku Dah 50, Memanglah Suara ‘Ke Laut’ Sikit,” – Ifa Raziah ‘Sound’ Balik Guru Vokal Tegur, Minta Jangan Banding Dengan Budak Muda

Penyanyi, Ifa Raziah akui kurang senang dengan komen yang diberikan oleh guru vokal, Shaffiq Erwin mengenai teknik nyanyiannya sewaktu membawakan lagu Di Pintu Syurga di program realiti terbaru, Terpaling Juara.

Menurut Ifa, penurunan kemampuan vokal sebenarnya merupakan perkara biasa lebih-lebih lagi apabila seseorang penyanyi itu sudah pun meningkat usia.

 

 

“Kau siapa nak sound-sound aku ni nyanyi sumbang ke apa? Aku tak kenal kau pun dalam industri ni? Umur aku dah dekat 50 tahun, memang la suara kadang-kadang kelaut sikit.

“Kau suruh mak kau nyanyi, aku nak tengok. Semua artis akan lalui fasa ni bila dia orang dah berumur, baik Hollywood, Kollywood atau Greenwood. Semua yang. dulu suara high pitch tak akan dapat macm suara 20-30 tahun yang lalu,” tulisnya.

Luahan tersebut dikongsikan sendiri oleh Ifa menerusi ruang komen di posting Instagram, Shaffiq.

 

Malah, Ifa turut merasakan komen tersebut seperti tidak adil lebih-lebih lagi apabila membanding-bandingkan kemampuan penyanyi lama dan baru.

“So respect la sikit kami yg tua ni. Nak compare dengan budak-budak muda memang la kami tak mampu nak lawan.

“Kau yang muda pun suara tak kemana, aku nak tengok suara kah masa umur ko 50 nanti. Ko tunggu masa tu akan tiba,” jelasnya lagi.

Pada masa sama, penyanyi lagu Ser Ser Ser ini juga menyifatkan penglibatannya di program tersebut hanyalah sekadar suka-suka dan bukannya untuk mengejar kemenangan.

“Aku masuk pertandingan ni suka-suka je, bukan pasal duit. Setakat RM100k tu, aku pun ada.

“Tak payah la kutuk-kutuk, kita hidup ni santai-santai je, apa yang masalah sangat pada kau, kalau aku sumbang. Kalau aku tersingkir pun, aku tetap IFA RAZIAH,” akhirinya.

Terdahulu, Shaffiq telah memuat naik

video reaksi penuhnya terhadap nyanyian Ifa yang dikatakan agak sumbang sewaktu menyanyikan lagu dendangan penyanyi terkenal, Dayang Nurfaizah.

Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara. Jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik di sini.

Sumber & Kredit Foto: Instagram Shaffiq Erwin & Ifa Raziah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply