‘Dalam Keadaan Duduk Dan..’ – Pihak Berkuasa Maklumkan Bagaimana Keadaan Jnazah Sebaik Ditemui

Bapa wanita m4ut dalam kmaIngan ng3ri di Kilometer 45.7 Lebuhraya Utara- Selatan (PLUS) arah selatan, malam tadi, hanya mampu mengaIirkan air mata apabila melihat vdeo tular kmaIngan ng3ri itu.

Kamalul Arifin Ahmad, 66, yang kelihatan sugul berkata, beliau tidak sanggup melihat vdeo berkenaan sehingga habis apatah lagi mendengar jer1tan serta rint1han menantunya, Reduan Jamil, 28.

” Hati saya luluh dan menggigil apabila dimaklumkan Azi (Nurul Nazihah Kamalul Arifin, 28) m4ut apabila terperngkap dalam kereta yang terb4kar.

” Apabila dimaklumkan Azi dan suami terbabit kmaIngan, kami sekeluarga menyangkakan kmaIngan biasa.

” Namun apabila ahli keluarga menunjukkan vdeo tular kereta dinaiki Azi marak terb4kar, lemah longlai badan saya, malah isteri, Saliah Hood, 56, amat terjejas kerana rapat dengan anak.

Jen4zah Azi dalam keadaan duduk sempurna

” Bagaimanapun, perasaan saya dan isteri terubat apabila dimaklumkan pihak berkuasa memaklumkan jen4zah Azi ditemui dalam keadaan duduk dan sempurna walaupun kereta dinaikinya h4ngus terb4kar,” katanya sebak ketika ditemui.

Malam tadi tular vdeo menyayat hati seorang suami yang menjer1t dan mer1ntih memaklumkan isterinya berada di dalam kenderaan yang sedang marak terb4kar.

Vdeo berdurasi satu minit 37 saat itu memperlihatkan lelaki itu memanggil isterinya dan menyatakan tidak akan meninggalkan isterinya.

Dalam kmaIngan ng3ri kira-kira jam 7.45 malam tadi itu, dua individu m4ut dalam kenderaan yang marak terb4kar selepas kereta dinaiki terbabit kmaIngan babitkan empat kenderaan, di Kilometer 45.7 Lebuhraya Plus Utara Selatan, Arah Selatan, berhampiran Sedenak.

Ketika kjadian, Nurul Nazihah Kamalul Arifin, dipercayai tersep1t di tempat duduk penumpang hadapan sementara suaminya berjaya ditarik keluar dari kereta oleh orang awam.

Identiti seorang lagi mngsa dari kereta berasingan masih belum dapat dikenalpasti.

Sementara itu, Kamalul Arifin berkata, Azi yang juga anak keempat daripada lima beradik adalah seorang yang periang, peramah dan suka menghiburkan keluarga.

Katanya, Azi juga seorang pemurah kerana setiap bulan akan membelikan pelbagai ubatan untuk dirinya dan isteri tanpa gagal.

” Saya pernah nak membayar semula ubat yang sentiasa dibelikannya, namun Azi enggan menerima wang yang diberikan sebaliknya meminta saya menyimpannya untuk keperluan lain.

” Sebenarnya saya, isteri, Azi dan suaminya baharu pulang dari menunaikan umrah Rabu lalu. Itulah juga impian Azi kerana mahu berdoa bagi mendapatkan cahaya mata selepas tiga tahun berkahwin.

” Azi sangat gembira ketika di Makkah dan sempat membeli buah zuriat sebagai usaha mendapatkan anak,” katanya.

Beliau berkata, kali terakhir Azi menghubung dirinya dan isteri adalah dua hari lepas bagi memaklumkan dia dan suami akan pulang ke kampung.

” Saya terkilan dan ralat, Azi pulang ke kampung dalam keadaan begini akhirnya,” katanya.

Terdahulu, jen4zah Nurul Nazihah selamat dikebumikan, petang ini.

Jen4zah Nurul Nazihah atau dikenali dalam kalangan ahli keluarga sebagai Azi, dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Temenin Lama, Kota Tinggi, kira-kira jam 3.40 petang tadi.

Lebih 100 sanak-saudara dan rakan-taulan membanjiri kawasan tanah perkubvran itu bagi memberi penghormatan terakhir.

Suasana tenang bertukar hiba sebaik van yang membawa jen4zah Azi memasuki kawasan perkubvran kira-kira jam 3.30 petang.

Sebelum itu, jen4zah disolatkan di Masjid An-Nur Kampung Lukut Batu Empat sebelum dibawa ke kediaman ibu bapanya.

Tinjauan di rumah keluarga mngsa di Kampung Lukut Batu Empat sejak pagi tadi mendapati ratusan saudara-mara dan sahabat-handai memenuhi pekarangan rumah keluarga Azi bagi menunggu ketibaan jen4zah Allahyrham.

‘Berkali-Kali Panggil Nama Isteri Ketika Tertidur’ – Allahuakbar Begini Keadaan Suami Arwh Sekarang.

Suami wanita yang m4ut tersep1t dalam kenderaan terb4kar susulan kmIangan di Kilometer 45.7 Lebuhraya Utara Selatan arah Selatan berdekatan Sedenak, malam tadi, masih dalam keadaan terkejut serta masih menenangkan dirinya.

Sepupu lelaki berkenaan, Nur Izzah Atikah Jamaluddin, 28, berkata, Redzuan Jamil, 28, masih terjejas dengan ins1den menyayat hati itu sehingga enggan makan dan minum sejak kjadian itu.

” Suami Allahyrham Azi, masih dalam keadaan terkejut dan tr4uma.

” Ibunya memaklumkan Redzuan masih terganggu sehingga mengigau memanggil nama isterinya berkali-kali ketika tertidur akibat keletihan malam tadi.

” Doakan suaminya tabah menghadapi dugaan berat ini,” katanya ketika ditemui media di kediaman ibu bapa Allahyrham Nurul Nazihah Kamalul Arifin di Kampung Lukut, Batu 4 di sini, hari ini.

Malam tadi tular video menyayat hati Redzuan menjerit dan merintih memaklumkan isterinya berada di dalam kenderaan yang sedang ma-rak terb4kar.

Video berdurasi satu minit 37 saat itu memperlihatkan lelaki itu memanggil isterinya dan menyatakan tidak akan meninggalkan isterinya.

Dalam kmIangan nge-ri kira-kira jam 7.45 malam itu, dua individu m4ut dalam kenderaan membabitkan lima kenderaan termasuk dua daripadanya terb4kar.

Ketika kjadian, Nurul Nazihah Kamalul Arifin atau dikenali sebagai Azi, dipercayai tersep1t di tempat duduk penumpang hadapan sementara suaminya berjaya ditarik keluar dari kereta oleh orang awam.

Identiti seorang lagi mngsa dari kereta berasingan masih belum dapat dikenal pasti.

Dalam pada itu,Nur Izzah berkata, sepupunya itu sebenarnya ditarik keluar dari kereta yang sedang ma-rak terb4kar oleh orang ramai di lokasi kjadian.

” Tadi Redzuan ada memaklumkan orang ramai di lokasi kjadian menariknya keluar dari pintu belakang berikutan keb4karan pada kereta dinaikinya semakin ma-rak.

” Redzuan cedera di muka akibat melecur namun dia sangat ralat tidak berjaya menyelamatkan isterinya itu,” katanya.

Status terakhir mngsa

” Hari ini teman husband (suami) pergi appointment (janji temu) dengan pelanggan…semoga dipermudahkan urusan.”

Itu status terakhir Allahyrham Nurul Nazihah Kamalul Arifin yang m4ut dalam kmIangan membabitkan lima kenderaan di Kilometer 45.7 Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Kulai, malam tadi.

Video itu yang dimuat naik di Instagram kira-kira jam 3 petang semalam.

Video memaparkan Nurul Nazihah tersenyum di samping suaminya yang ketika itu sedang memandu.

” Siapa berminat buat medical card atau hibah, meh jumpa husband (suami) kita bincang kasi jadi.

” Cukuplah Allah sebagai tempat diri bagi kami, sebaik-baik pelindung dan sebaik-baiknya penolong kami,” tulisnya.

Malam tadi, kereta yang dinaiki Allahyrhamah bersama suaminya terbabit dalam kmIangan sehingga menyebabkan dua m4ut terb4kar.

Ins1den menyayat hati itu tular dalam video berdurasi seminit 37 saat, memaparkan seorang lelaki menjerit dan menangis memaklumkan isterinya berada di dalam kenderaan yang sedang ma-rak terb4kar.

Sumber:bharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply