GV9 Terus Buat Kejutan, Siti Nurhaliza Tiba2 Buat Kemunculan Istimewa, Tak Sangka Ini Lagu Yang Dinyanyikan

Malam konsert minggu kelima Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9) yang berlansung pada Ahad menampilkan kemunculan istimewa daripada penyanyi tersohor negara iaitu Datuk Seri Siti Nurhaliza.

Selain diperkenalkan sebagai duta Farm Fresh, Siti Nurhaliza juga mempersembahkan lagu tema produk minuman susu berjudul Semuanya Baik.

Terdahulu Siti menerusi video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya memberitahu dia akan membuat persembahan dengan menyanyikan lagu terbaharu yang dirahsiakan judulnya.

“Hi Assalammulaikum. Jangan lupa saksikan malam ini, pukul 9 malam. Saya akan sampaikan lagu terbaharu… apa dia? Surprise untuk anda. Saksikan Gegar Vaganza malam ini… saksikan persembahan saya,” kata Siti.

Video,

https://www.youtube.com/watch?v=sBIWH1AZisQ

Perjuangan Pat Candy terhenti di minggu kelima GV9, Jaclyn Victor sekali lagi dapat markah tertinggi

PERJUANGAN penyanyi Pat Candy dalam program Gegar Vaganza musim kesembilan (GV9) terhenti di minggu kelima yang berlangsung pada malam Ahad.

Pat yang tampil dengan persembahan duet bersama Aepul Roza menerusi lagu Babak Pertama hanya mendapat markah sebanyak 58.40 peratus yang menyebabkan dirinya tersingkir.

Pada persembahan minggu lalu, Pat atau Nurul Nadhira Patricia Robert, 48, turut mendapat markah terendah namun terselamat apabila tiada penyingkiran dibuat.

Juri tetap, Datuk Ramli MS memberitahu persembahan duet berkenaan kurang bertenaga selain penyanyi jemputan lebih menyerlah berbanding dirinya.

GV9 Pat

Minggu lalu Pat terselamat apabila tiada penyingkiran.

Katanya lagi, persembahan Pat mungkin akan jadi lebih baik sekiranya dia berduet dengan penyanyi wanita menerusi lagu berkenaan.

“Aepul lebih dominan dan bertenaga dalam persembahan ini. Pat kurang menyerlah apabila masuk key rendah,” katanya.

Sementara itu, Jaclyn Victor sekali lagi mengungguli kedudukan pertama dengan markah 92.40 peratus diikuti Shila Amzah (82.20) dan Fuad Rahman (81.70) di tempat ketiga minggu ini.

Dengan penyingkiran Pat, tujuh peserta lain yang mara ke minggu berikutnya adalah Bob Yusof, Tomok, VE, Hazrul Nizam, Dina Nadzir dan Asheed Def Gab C.

Dalam pada itu, Hazrul Nizam muncul sebagai pemenang Anugerah Next Level Digi manakala Bob Yusof menerima Anugerah Bintang Cuckoo Paling Gempak.

Jac

Anugerah Bintang Memukau Adabi pula milik Jaclyn Victor yang membawa pulang hadiah wang tunai RM1,000 serta produk Adabi bernilai RM500.

Selain Ramli, GV9 turut menampilkan Datuk Syafinaz Selamat dan Hetty Koes Endang sebagai juri tetap.

GV9 yang mula bersiaran 18 September dari Auditorium MBSA Shah Alam menampilkan Nabil Ahmad dan Elly Mazlein sebagai pengacara.

Juara akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM100, 000, naib juara pula akan meraih RM50, 000, tempat ketiga akan menerima RM30, 000, tempat keempat, tempat kelima dan tempat keenam masing-masing akan menerima RM20,000, RM15,000 dan RM10,000.

Penerbitan ‘GV9’ turut disokong oleh Farm Fresh yang hadir selaku Penaja Utama dengan kerjasama Digi selaku Telco Rasmi. Manakala Adabi dan CUCKOO turut menghulurkan sokongan selaku Penaja Bersama.

Sidang media ‘GV9’ turut dibawakan dari Menara Kuala Lumpur. Selain itu, penganjuran ‘GV9’ juga dimeriahkan dengan kolaborasi bersama Astro GO, Gempak dan Ria X selaku Rakan Digital serta SINAR sebagai Rakan Radio Rasmi dan disokong oleh Gegar untuk musim ini.

Eksklusif untuk pelanggan setia Astro, mereka berpeluang untuk menyaksikan ‘GV9’ secara LIVE dengan menjawab tiga soalan mudah di astro.com.my/gv9. 10 pasang tiket sedia untuk dimenangi setiap minggu.

Sumber: gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply