“Adab Hidang Makan Mana?” Hidangan Pencuci Mulut Chef Fazley Yaakob Ditegur, Nurtizen Anggap Macam Bagi Ayam Makan

Chef selebriti terkenal, Dato’ Fazley Yaakob baru-baru ini menjadi bualan warganet selepas video dia menghidang manisan tular dikongsikan. Menerusi video yang dimuat naik di akaun Instagram Hlive, kelihatan para media disajikan dengan hidangan manisan yang disediakan sendiri oleh chef selebriti ini.

Di dalam video tersebut, Chef Fazley dilihat sedang tekun menyiapkan hidangan manisan atau pencuci mulut di atas meja yang dipanggil sebagai ‘sweet table’ ini. Di atas meja yang kosong itu, chef selebriti ini kemudian mula menghias satu persatu hidangan manisan untuk disajikan.

VIDEO dibawah sekali

Namun video itu telah menerima kecaman hebat dari warganet yang berasa kurang senang melihat tindakan chef selebriti itu mencampakkan makanan di atas meja. Sehinggakan ada yang mengatakan cara penyediaan tersebut sebagai tidak beradab dan tidak menghormati makanan sebagai rezeki.

Terima kecaman netizen

Berdasarkan tinjauan di ruangan komen, rata-rata netizen mengecam cara penyediaan chef selebriti itu apabila dia dilihat mencampakkan makanan ke atas meja beberapa kali. Malah tindakannya itu turut membuatkan pelanggan yang menonton berasa terkejut melihatnya.

Sehinggakan ada yang berseloroh menyamakan perbuatannya itu seperti gaya memberi makanan kepada ayam sahaja. Ada juga yang mempersoalkan sama ada perlu untuk Chef Fazley mencampakkan manisan di atas meja seperti itu.

“Macam bagi ayam makan campak-campak gitu.”

 

 

“Adab hidang makan hilang, main campak-campak pulak…”

 

Takk.. ko bayangkan eh, kat meja mkn, mak ayah duduk skali, ko hidangkan biskut, hancurkan pakai tgn, pastu hayun biskut atas meja dpn org tua kau.. ko rase dorg pelangkung ko tak? Simple as pimple matt.. bende mkn hidang la leklok.. art jadah nyee

 

Acah2 exclusive . Tp murah jer dr segi kek n skill . Smua org blh buat cmtu . Acah2 art la konon.

 

 

Mmg x bkenan langsung cara menghidang makanan mcm tu.Sedangkn Nabi ajar kita cara beradap cara makan

 

 

Antara komen lain yang tidak setuju

Kita Diajar Supaya Beradab Bila Makan Dan Apabila Dengan Makanan ..Hm Xberkenan La Concept Serve Makanan Macam Ni Walaupun Ia Dpanggil Art Sekalipun

Pehhh. Hampir 100% Komen Di Sini Memberikan Reaksi Yg Negatif Yerrr. Betapa Adab Dgn Rezeki, Adab Terhadap Makanan, Adab Menghadap Rezeki Itu Lebih Diutamakan Dripada So-Called Art Of Culinary Tu..

Klu Campak2 Mcm Ni.Tak De Selera Hdk Mkn.Rezeki Tak Baik D Campak2.Lepas Harga Kayangan

Dato Jangan Ingat Org Suka Cara Makanan Buat Mcm Tu,, Ubah Sikit Cara Marketing Tuh.. Tengok Sendiri Komen Dari Atas Smpai Laa Bawah Semua Org Xsuka Cara Mcm Ni… Renung2kan

Mknn Dicampak2 Serupa Mcm Bg Ayam Makan. Patutlah Otak Dia Pun Selalu X Betul Makan Mknn Mcm Sampah

Cemana Cara Makan Ni? Kek Tu Cicah Serbuk Merah/Ijo Tu Ke? Nak Makan Tu Kena Jilat Ke? Ada Bidio Cara Makan Tak? Sekadar Bertanya Je.

Astaghfirullah Hala’aziim Dah Takde Idea Sampai Terlepas Pandang Nak Kelainan Campak Makanan.. Spoil Chef’s Image Nampak Murahan Dan Mengarut….

Dalam masa yang sama, ada juga yang berpendapat ini hanyalah satu bentuk seni yang biasa berlaku dalam bidang kulinari. Sebaliknya pelanggan hanya perlu menikmati sahaja hiasan manisan yang disiapkan oleh chef kerana mereka pastinya lebih tahu apa yang mereka lakukan.

Video,

Sumber: syor

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply