Selepas Dik3cam Bertalu-Talu Gara2 Dikatakan Biad4p, Peserta ATNM Buat Laporan Polis Dan Saman Malu!

Sebelum ini, seorang peserta berusia 16 tahun dalam rancangan All Together Now Malaysia musim kedua telah menerima kec4man hebat di media sosial. Semuanya gara-gara reaksi gadis tersebut semasa menjawab soalan dari pihak juri.

Malah ramai yang m3ngkritik r3aksinya ini yang dikatakan biadab dan kurang ajar s3kaligus m3ny3babkan gadis itu dih3ntam t3ruk di m3dia sosial. Namun difahamkan, ada s3g3lintir n3tiz3n yang b3rtindak m3lampaui batas d3ngan m3mb3rikan kom3n dan k3caman yang k3t3rlaluan.

S3hinggakan ada yang m3ngg3larkan gadis itu s3bagai p3lacur dan m3mintanya t3rjun dari bangunan. Difahamkan, k3caman turut dib3rikan k3pada k3dua ibu bapa r3maja t3rbabit di mana m3r3ka juga turut t3rk3san d3ngan apa yang b3rlaku kini.

“Kecaman netizen sangat teruk sampai melibatkan ibu bapa saya. Saya terima segala kritikan dan tak kisah dike.cam tapi kecaman netizen terhadap saya itu sangat melampau sehingga mengganggu men.tal saya.”

Tambah gadis itu lagi, dia tidak membaca kesemua DM yang diterima kerana bimbang ia mungkin boleh meros.akkan men.talnya. Namun kedua ibu bapanya lebih banyak membaca komen-komen yang ditinggalkan oleh netizen.

Buat laporan polis

Susulan apa yang berlaku ini, gadis itu telah pun membuat satu lap.oran po.lis di atas komen-komen melampau yang diberikan oleh segelintir netizen. Difahamkan, dia telah membuat laporan polis di Balai Polis Bangi semalam.

Dalam masa yang sama, gadis itu meluahkan rasa syukur masih lagi menerima sokongan dari ahli keluarga dan rakan-rakan selepas dirinya tular di media sosial. Terdahulu, Datuk Syafinaz Selamat selaku juri di dalam program tersebut turut meminta orang ramai menghentikan kecaman terhadap remaja itu.

Menerusi Instagram Story, Syafinaz meluahkan rasa simpati di atas beberapa kritikan ‘pedas’ yang diberikan kepada gadis tersebut. Dia turut meminta orang ramai memberikan ruang kepada remaja terbabit untuk memperbaiki dirinya menjadi lebih baik.

“Setiap manusia sentiasa membuat kesilapan. Yang penting adalah keinginan dan usaha setiap individu untuk memperbaiki diri sendiri.”

Terdahulu,

Selepas Teruk Dikecam Netizen Kerana Biadap Dgn Juri ATNM. Gadis 16 Tahun Itu Tampil Beri Kenyataan

Pelakon, Catriona Ross tetap berjaya kekal bertenang walaupun soalan yang dilayangkan kepada seorang peserta All Together Now Malaysia (ATNM) musim kedua ini, malam tadi disambut dengan jawapan agak kurang menyenangkan.

Selepas peserta perempuan berusia 16 tahun itu selesai membuat persembahan, Catriona bertanyakan satu soalan sama ada dia meminati lagu Ku Milikmu nyanyian asal Datuk Seri Siti Nurhaliza atau pun tidak.

Namun, jawapan yang diberikan secara spontan oleh peserta bernama Fieqa tersebut benar-benar mengejutkan kesemua barisan 50 juri yang ada mengadili pertandingan tersebut.

“Mestilah minat, kalau tak ken4pa saya bawa lagu ini,” kata Fieqa.

Jawapan yang agak mengejutkan ramai itu menyebabkan Catriona terpanggil untuk memberikan nasihat kepada peserta itu di belakang pentas.

Catriona memberi teguran secara berhemah supaya remaja tersebut menjaga tutur kata, belajar hormat, jaga disiplin diri dan merendah diri sekiranya ingin berjaya pada masa depan.

“Cara kita bercakap melambangkan karakter kita yang seben4r dalam hidup. Sebagai manusia, kita juga perlu belajar menghorm4ti orang lain supaya disenangi dan diingati orang lain,” katanya.

Syafinaz, Kak Kek ‘bahasakan’ peserta bertudung 16 tahun ‘bi4dab’

Peserta ANTM biadab kena 'sekolah' dengan Catriona Ross, Syafinaz pun sempat menyelit... “Cantik sikit bahasa kita ya adik” - Sensasi | mStar

Ketika program berlangsung, bahasa tubuh, riak wajah serta jawapan peserta bernama Fika itu membuatkan ramai menggelengkan kepala termasuk daripada Kapten atau ketua juri pertandingan nyanyian terbabit, Datuk Syafinaz Selamat.

INI RESPOND GADIS YANG DIKATAKAN MELAWAN JURI

Gadis berusia 16 tahun itu tampil membuka mulut selep4s dikecam satu Malaysia. Jelas gadis yang dikenali sebagai Ika itu, dia mengakui kesalahannya dan ak4n perbaiki diri menjadi lebih baik selepas ini.

Tak mahu menerangkan dengan lebih lanjut, gadis ini berkata cukuplah kelu4rga dan rakan-rakan tahu apa sebenarnya yang berlaku.

Dia tak perlu menjelask4n kepada orang ramai kerana ada segelintir tak peduli pun perkara sebenar.

Tulis gadis ini lagi, orang-orang yang bercakap seolah-olah macam tahu apa yang berlaku di belakang pent4s dan apa yang pihak penerbit mahu. Katanya cukuplah Allah SWT dan dirinya tahu hal sebenar.

Respon Kapten Dato Syafinaz

Menurut Syafinaz, dia memang tidak menyangka peserta tersebut boleh menjawab sebegitu kepada Catriona Ross. Tambah Syafinaz, nasib baiklah peserta berusia 16 tahun itu bukan anak muridnya. Kalau tidak, pasti peserta itu akan menangis.

Sayang, nasib baik u bukan anak murid i, kalau anak murid i cak4p macam tu, dah lama menangis. Tolong hati-hati ketika menjawab soalan. Kena cantik sikit bahasa kita ya adik.

Tambah Syafinaz, dia berharap g4dis berkenaan dapat memperbaiki cara menjawab soalan. B4hkan, bahasa yang digunakan juga seharusnya ‘c4ntik’. Selain Syafinaz, Ajai turut bersuara. Menurut Ajai, peserta itu seharusnya menghormati majlis.

Awak kena horm4t majlis. Kalau awak hormat majlis, tak sedap pun jadi sedap.

Terdahulu, Catriona dilih4t memberi teguran dan nasihat buat peserta berkenaan. Bukan itu sahaja, Catriona turut berjumpa dengan peserta tersebut di belakang pentas bagi memperbetulkan keadaan.

Datuk Syafinaz Selamat pula dilantik sebagai kapten juri baharu.

All Together Now Malaysia ialah rancangan televisyen realiti versi Malaysia yang diadaptasikan dari rancangan All Together Now dari United Kingdom.

ATNM musim kedua disiarkan sejak 11 Disember lalu di saluran Astro Ria dengan mengekalkan juri lama dan barisan 13 juri baharu seperti Ajai, Shila Amzah, Nikki Palikat serta Marsha Milan.

Video,

Sumber : Instagram via Utusan Online / OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Leave a Reply