Kes Saman Kakak Ipar, Mahkamah Tolak Rayuan Ali Puteh, Banyak Ini Saman Dia Kena Bayar!

Kuala Lumpur: Mahkamah Tinggi di sini, hari ini m3nolak rayuan p3lawak, Ali Put3h dan tiga ahli k3luarganya b3rhubung bayaran ganti rugi saman fitnah t3rhadap Siti Norhidayah Mohd Ali.

Ali Put3h atau nama s3b3narnya Sy3d Ali Mubarak Sy3d Mohd Ridzuan dan tiga ahli k3luarganya dip3rintah m3mbayar RM60,000 k3pada balu Allahyarham Abam Boc3y itu ol3h Mahkamah S3sy3n pada 18 F3bruari lalu, k3rana m3ng3luarkan kata-kata m3ngaibkan wanita itu di Instagram, dua tahun lalu.

VIDEO] Menang saman, Nor Hidayah terus tunai hajat sedekah buah di surau - Hiburan | mStar

Dalam prosiding hari ini, Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Ahmad Shahrir Mohd Salleh turut menolak rayuan Ali Puteh dan tiga ahli keluarganya untuk mengetepikan keputusan Mahk4mah Sesyen yang menolak tuntutan sam4n mereka terhadap Norhidayah dan usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Kenyataan fitnah Ali Puteh aibkan kakak ipar yang baru kehilangan suami

Saman itu berkaitan temu bual yang disiarkan secara langsung menerusi akaun YouTube Aliff Syukri.

Sementara itu, rayuan Norhidayah untuk menaikkan jumlah ganti rugi yang diperintahkan Mahk4mah Sesyen, Februari lalu selepas membenarkan tuntutan samannya, turut ditolak.

Peguam Noorazmir Zakaria yang mewakili Ali Puteh berkata, setakat ini beliau tidak menerima apa-apa arahan susulan daripada anak guamnya sama ada untuk mengemukakan rayuan.

“Prosiding hari ini dilaksana secara tertutup menerusi aplikasi Zoom. Anak guam saya, Ali tidak ada bersama, tapi saya sudah maklumkan perkara ini.

Ali Puteh diperintah bayar RM60,000 pada Siti Nor Hidayah

“Setakat ini saya belum menerima apa-apa arahan daripada anak guam untuk buat rayuan. Pihak kita terima keputusan dibuat mahkamah hari ini,” katanya ketika dihubungi.

Dalam prosiding itu, Norhidayah diwakili peguam Mohamed Ibrahim Mohamad.

Kontroversi bermula apabila Norhidayah memfailkan saman keseluruhan berjumlah RM900,000 terhadap Ali Puteh sekeluarga, antara lain menuduh bekas adik iparnya itu mengambil harta Abam dan harta anak yatim.

Dia juga memfailkan tuntutan faraid, tuntutan hak penjagaan anak, tuntutan kereta dan sebagainya.

Pada 27 Ogos 2020, Ali memfailkan saman fitnah terhadap Norhidayah dan Aliff Syukri.

Pada 18 Feb lepas, Hakim Mahkamah Sesyen Zulqarnain Hassan membenarkan tuntutan saman Siti Nor Hidayah, 30, selepas berpendapat hantaran Syed Ali dalam akaun Instagramnya pada 10 Feb 2020 menjatuhkan maruah dan mengaibkan kakak iparnya.

Mengenai penglibatan Aliff Syukri, hakim itu berkata mahkamah berpuas hati bahawa usahawan itu tiada niat jahat untuk berkonspirasi bersama isteri arwah memfitnah kesemua plaintif dan mahk4mah juga mendapati Aliff Syukri membuat temu bual kerana ingin membantu isteri arwah.

Ali Puteh terima keputusan, tapi buat rayuan di Mahkamah Tinggi [METROTV]

Pada Mei 2020, Siti Nor Hidayah menyaman Syed Ali berhubung kenyataan yang dibuat pelawak itu menerusi akaun Instagramnya antara lain menggambarkan wanita itu seorang isteri yang jah4t serta tamakkan harta pusaka suaminya.

Syed Ali dan tiga ahli keluarganya juga menfailkan saman terhadap Aliff Syukri dan Siti Nor Hidayah atas dakwaan berkonspirasi dengan niat untuk menjatuhkan maruah dan meng4ibkan mereka dengan menerbitkan dan memuat naik satu video temu bual yang disiarkan secara langsung dalam akaun YouTube usahawan kosmetik itu

Berkat Gigih Berniaga, Hidayah Abam Beli Toyota Vellfire

Allahyarham Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar yang juga abang Ali Puteh meninggal dunia pada 10 Februari 2020.

Norhidayah dan Abam melangsungkan perkahwinan di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam pada 8 Disember 2017 dan pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia tiga tahun.

Sumber Utusan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply