‘Tanggungjawab Suami Bukan Semata Bagi Duit’ – Kecewa Dengan Syamsul, Air Mata Yusof Haslam Gugur

Tindakan pengarah sensasi Syamsul Yusof dan Ira Kazar kahwin senyap-senyap di negara Thailand membuatkan ramai orang kecewa termasuk isteri pertama, pelakon Puteri Sarah Liyana dan keluarga kedua belah pihak.

Kecewa hati

Menerusi laporan Melodi, produser terkenal, Datuk Yusof Haslam tidak dapat menyembunyikan rasa kecewanya apabila gugur air mata gara-gara tindakan Syamsul yang membelakangi keluarga.

Kata Yusof, luka hatinya tidak sedalam ibu Syamsul iaitu Datin Fatimah Ismail yang sedih dengan perbuatan anak lelakinya itu.

Bohong kalau cakap saya tak kecewa. Luahan hati saya mungkin tak sama datin sebab dia seorang ibu. Saya berpesan kepada datin kita doakan yang terbaik.

Kecoh bernikah dengan Ira, biar Syamsul jawab - Yusof Haslam

Kalau timbul permasalahan lagi, saya harap Syamsul akan bagi penjelasan dan bertanggungjawab dengan apa yang berlaku. Jika ditakdirkan mereka tidak ada jodoh (harap tidak berlaku), Syamsul kena bertanggungjawab dengan isteri dan anak-anak.

Pengarah berumur 68 tahun ini menegaskan kepada Syamsul bahawasanya tanggungjawab sebagai suami dan ayah bukan semata dengan memberi nafkah wang ringgit.

Novelist sues Yusof Haslam and actor son | The Star

Bukan semata-mata hanya bagi duit. Kehidupan ini bukan satu perkara mudah. Kehidupan ini satu perjuangan.

Perjuangan untuk mempertahankan rumah tangga, pertahankan isteri. Menjalankan tanggungjawab suami bukan hanya memberi nafkah duit semata-mata tetapi menjaga perasaan masing-masing. Suami perlu menjaga perasaan isteri dan isteri juga perlu melakukan yang sama.

Jangan biar isteri merajuk

Dalam pada itu, Yusof menekankan dalam satu hubungan kekeluargaan perlu ada sifat memujuk sekiranya berlaku perselisihan faham.

Saya dah kahwin dengan datin 40 tahun. Selama 40 tahun itu, yang mengekalkan hubungan kami itu saya bersifat memujuk.

Kalau isteri merajuk, kita pujuk. Jangan membiarkan isteri merajuk dan memendam rasa. Kita manusia tak sempurna. Kalau ada masalah selesaikan terutama suami sebab dia adalah imam dalam keluarga.

Pada Jumaat, Syamsul mengejutkan ramai orang apabila mengumumkan dia sudah bernikah dengan Ira di Thailand dengan berwalikan Kazar.

Terdahulu, Syamsul dan Sarah bernikah pada 8 Mac 2014 dan mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 6, dan Summayyah, 4.

Sementara itu,

“Kami tidak akan maafkan Kazar …” – Ibu Syamsul Yusof

"Kami tidak akan maafkan Kazar ..." - Ibu Syamsul Yusof

BEREDAR satu paparan skrin tertera komen yang difahamkan ditulis oleh ibu kepada pelakon dan pengarah kontroversi Syamsul Yusof, Datin Patimah Ismail.

Dalam kenyataan yang tular itu, Patimah meluahkan rasa terkilan dengan tindakan pelakon veteran, Kazar Saisi yang membantu anak perempuannya, Ira Kazar bernikah dengan Syamsul.

“Kami keluarga Syamsul tidak akan memaafkan Kazar yang membantu anaknya berkahwin dengan Syamsul dan telah merosakkan rumah tangga Puteri Sarah Liyana dan anak-anak mereka!

“Namun, kami terima takdir yang telah berlaku kepada anak kami yang malang itu,” demikian tulisnya.
Gempak

Syamsul pada Jumaat mengejutkan ramai pihak apabila mendedahkan telah selamat bernikah dengan wanita yang didakwa menjadi individu ketiga dalam rumah tangganya bersama Puteri Sarah iaitu Ira Kazar.

Turut tular gambar pernikahan Syamsul dan Ira termasuk Kazar yang menjadi wali kepada pasangan terbabit.

Video anda blh terus ke minit 49.

Sumber: Youtube

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply